Taki dorosły, a wierzy w opowiastki – DOPALACZE TO NIE BAJKA
„Chodzi lisek koło drogi, nie ma fazy, nie ma nogi. Trzeba liska pożałować i za darmo go pochować” – nawiązując do bajek oraz dziecięcych rymowanek, twórcy poznańskiej kampanii społecznej „Dopalacze to nie bajka!” przeciwdziałają zażywaniu środków psychoaktywnych. Kampania współfinansowana jest ze środków Urzędu Miasta Poznania, za jej organizacje odpowiada Stowarzyszenie Pedagogów Społecznych RIPOSTA, które w nurcie pedagogiki społecznej prowadzi działania na rzecz młodzieży.
Od października do grudnia, kolejno na terenie sześciu dzielnic Poznania będzie można będzie natknąć się na wyraziste komunikaty wizualne, zachęcające do refleksji nad destrukcyjnym wpływem tzw. „dopalaczy”.
– Być może dla niektórych prezentowane w kampanii treści mogą okazać się kontrowersyjne, ale mają one zwrócić uwagę na szczególnie ważny i niebezpieczny problem. Nie chodzi tu tylko o młodzież, docierać z przekazem należy również do rodziców czy opiekunów. Budowanie odpowiedniej świadomości społecznej i wiedzy na ten temat jest kluczowe – mówi Grzegorz Jura, radny Miasta Poznania, jeden z pomysłodawców przeprowadzenia w mieście kampanii antydopalaczowej.
W latach 2013-2016 odnotowano 34 ofiary śmiertelne dopalaczy i ponad 15 tysięcy podejrzeń zatrucia tymi środkami. Te liczby ciągle rosną, podobnie jak ilości nowych substancji psychoaktywnych, które trafiają do młodych ludzi. Stowarzyszenie Pedagogów Społecznych RIPOSTA od lat prowadząc aktywną walkę z dopalaczami, zachęca do szerzenia edukacji oraz uczestniczenia w kampanii. Kampania jest współfinansowana ze środków Urzędu Miasta Poznania i potrwa do 31 grudnia 2018 roku. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie TUTAJ
Źródło: Kampanie Społeczne